Værdiregelsæt

Inspirerende undervisning
Læring
Tværfaglighed
Fagligt kompetente og velfunderede lærere og pædagoger

Fællesskab
Respekt
Forståelse
Ansvar for sig selv og hinanden
Udvikling
Mangfoldighed og forskellighed er en styrke

Livsduelighed
Dannelse
Selvstændighed
Robusthed
Forståelse
Ansvar
Nysgerrighed

Værdierne i dagligdagen:

Faglighed

• Eleverne: Der arbejdes med at skabe læringsmiljøer, der giver mulighed for at realisere, tilegne og opnå sit faglige potentiale. Læring er et fælles ansvar.

• Personalet: Er fagligt kompetente og velfunderede. Arbejder med læringsmål og progression for den enkelte elev. Videndeler og sparrer med kolleger.

• Forældrene: Bakker op om skolen.

Fællesskab

• Eleverne: Viser empati og respekt for andre. Taler ordenligt til, med og om andre. Giver plads til, og forståelse for forskellighed.

• Personalet: Arbejder med klassefællesskaberne. Skaber rammer der fremmer respekt for individet, såvel som for helheden, samt rum til udvikling og dannelse for alle.

• Forældrene: Taler pænt om skolen, skolens personale, samt andre elever.

Livsduelighed

• Eleverne: Bidrager med at forstå egen rolle i samfundet og fællesskabet. Arbejder på at kunne tackle udfordringer, nederlag og modstand på en konstruktiv måde.

• Personalet: Skaber rammer til udvikling af selvstændighed, tro på sig selv, samt nysgerrighed. Hjælper eleverne til at forholde sig kritisk og respektfuldt til deres omverden.

• Forældrene: Skal gøre eleverne åbne for og rustet til, at tage velovervejede og fornuftige valg.